Surten els draps bruts del negacionisme climàtic

Notícia publicada al portal del diari digital Ecodiari del passat dia 15 de febrer.

El Memoràndum confidencial del Heartland Institute per a 2012 demostra que el negacionisme climàtic és una campanya mediàtica orquestrada per empreses com Microsoft, Koch Industries o Altria

Ahir es va filtrar als mitjans —segons revela Aida Vila al blog de Greenpeace— l’estratègia del Heartland Institute -un dels grups d’opinió nord-americà dedicat a sembrar el dubte sobre una realitat inqüestionable: l’escalfament global-. El web de DeSmogBlog publica el Memoràndum confidencial del Heartland Institute per a 2012 i altres documents interns en els quals es recullen dades sobre finançament, opinions i contactes que confirmen el que molts venim dient des de fa anys: que el negacionisme climàtic no és més que una campanya mediàtica orquestrada per empreses com Microsoft, Koch Industries (una de les majors petrolieres privades de EUA) o Altria (matriu de Philip Morris), entre altres, per seguir enriquint-se generant canvi climàtic.

Vet aquí algunes de les dades que DeSmogBlog publica al seu web:

Qui finança al Heartland Institute? El Memoràndum de la institució per a aquest any confirma, entre d’altres, el finançament de la Fundació Charles G. Koch (dels magnats petroliers Koch), en la línia del que el que es recollia en l’informe de Greenpeace “Koch Industries, el fosc finançament del negacionisme climàtic”. El Memoràndum també recull els plans del Heartland Institute per “augmentar el seu nivell de suport financer el 2012 i accedir a la seva xarxa de filantrops si el nostre centre d’activitat continua estant alineat amb els seus interessos… També perseguirem altres contribucions, especialment la d’aquelles companyies els interessos es veuen amenaçats per la política climàtica”.

Quines són les veus que amplifiquen el missatge del Heartland Institute i què reben a canvi? DeSmogBlog publica les quantitats exactes que l’Institut posa a disposició de les principals figures del negacionisme climàtic per “contrarestar el missatge alarmista dels AGW” (anti global warming), és a dir, per combatre qualsevol intent de comunicar la urgència de frenar el canvi climàtic. Alguns exemples en són Craig Idso, Fred Singer o Robert Carter, amb aportacions mensuals de 11.600 $, 5.000 $ i 1.667 $, respectivament.

Quins són els canals de què disposa el Heartland Institute per difondre el negacionisme i quins són els fòrums vol arribar? En relació amb la seva presència en els mitjans de comunicació, el ​​Heartland Institute manifesta la seva preocupació per mantenir una veu predominant en fòrums amb audiència tradicionalment “anti-climàtica” com la revista Forbes, especialment ara que aquesta “ha començat a permetre que publiquin a les seves pàgines grans científics climàtics”.

A més, ressalta la necessitat de “conrear veus més neutrals amb grans audiències (com Revkin, que escriu a DotEart / NYTimes i té una reconeguda antipatia cap als grans comunicadors de la necessitat de lluitar contra el canvi climàtic com Romm, Trenberth i Hansen)” i es confirma que l’Institut finança al blocaire negacionista Anthony Watts (90.000 $ en 2012). Pel que fa a “nous fòrums”, DeSmogBlog revela els detalls del pla desenvolupat pel Heartland Institute perquè el negacionisme s’ensenyi a les escoles dels EUA. Un pla que va comptar amb la col.laboració de David Wojick, un consultor industrial en temes referents al carbó , contractat pel Energy Department dels EUA, i que va culminar amb la decisió de sis estats dels EUA de promoure l’ensenyament sobre el negacionisme climàtic a les seves aules.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s